Aj am hungrish naow

Åh shit vad trött jag var i morse när jag vaknade. Jag hade sådan lust att fortsätta sova, men tyvärr var jag tvungen att gå upp. Svinkallt var det också och så regnade det med, så jag hade hur mycket kläder på mig som helst. Och när det sedan var lunchdags på jobbet och jag var tvungen att gå ut, ja då var det strålande sol och typ 25 grader! Och på kvällen när jag skulle hem var det återigen svinkallt... Vädret är inte att lita på här i Bangalore direkt, det kan vara alla sorts väder på en och samma dag.

Mina blåsta kollegor fortsätter att vara blåsta. Jag vet inte om jag har berättat grundligt så jag gör det nu. Det är speciellt en kollega som har varit ganska mycket efter mig, han har bland annat skickat en massa sms till mig när vi har slutat jobbet. Ingen annan av mina kollegor har smsat mig, bara den ena killen. Så nu har ju mitt gamla nummer slutat att fungera, och den här jobbiga kollegan har ju fortsatt att skicka men har nu alltså märkt att smsen inte går fram, att det står "fail" nu istället. Och nu, helt plötsligt har ALLA börjat smsa till mig och varit så himla intresserade varför det inte går att skicka till mig. Jag är 100% säker på att alla de andra har fått i uppdrag att testa att skicka sms till mig och sedan fråga mig varför det inte kommer fram. De började fråga mig i förra veckan och senast idag fick jag frågan IGEN! Jag har hela tiden svarat undvikande, men jag fattar inte hur de inte kan förstå att jag har ett nytt nummer?! Det är bara de som inte kan ringa eller smsa mig. Jag har ju telefonen inne på kontoret, och jag får ju sms och samtal under dagen som alla kan höra! De måste vara väldigt, väldigt blåsta!

Idag på vägen hem, 5 minuter från min bostad så skulle jag veva ner rutan för att kunna kolla ut lite, då den bilen jag färdades i hade så mörka rutor. Jag satt ganska nära rutan utan att sticka ut huvudet, och helt plötsligt så dyker det upp ett kohuvud! Haha, jag höll på att bli knockad, och kossan höll ju såklart på att bli påkörd.. Shit vad skraj jag blev alltså, hon dök upp från ingenstans.. Chauffören skrattade såklart åt mig när jag skrek till och slängde mig bakåt in i bilen. Fast det hade jag nog också gjort, det måste ha varit en rolig syn, haha..

Nu ska jag beställa lite mat, är superhungrig... Hade varit himla gott med typ köttbullar eller tacos eller den där köttfärslimpan som mamma gör med fetaost och oliver i, eller pannbiffar eller köttfärssås, men det får nog bli någon typ av kyckling eller paneer istället..


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0