Dagen

Alltså vilken dag jag har haft! Innan jag berättar om allt det jobbiga, så tänkte jag berätta lite om mitt jobb.. Jag jobbar tillsammans med åtta andra språkmän, varav jag är den enda som inte är indier. Imorgon ska vi vara klara med allt för den här cykeln, och våran supervisor frågade idag hur många som trodde de skulle bli klara idag. Jag svarade att jag kommer bli klar, då jag i princip redan blev klar idag. Ingen annan svarade. Alla var osäkra på om de skulle hinna klart till imorgon, som hela tiden har varit deadlinen.. Och nu undrar ju jag, jag som har arbetat i normal takt, varken stressat eller tagit det hur lugnt som helst, hur långsamt arbetar alla andra?! Hur kan de inte bli klara imorgon?! Jag förstår verkligen inte vad de sysslar med för att vara så här långsamma! Jag har till och med haft en massa tid att hjälpa våran supervisor med en massa extra arbete... Mannen som sitter bredvid mig och arbetar han är typ aldrig vid datorn, om han är vid datorn kollar han en massa aktier.. Han arbetar lika snabbt som mig, och då undrar man ju hur det kommer sig.. Jo, copy and paste! Det är det han gör, jag har sett det med egna ögon och alla andra som arbetar med samma sak vet om det också.. Jag förstår inte hur våra supervisors inte märker någonting, han blir klar nästan först av alla (han checkar av med mig innan dagens slut för att se vad jag har gjort) men sitter nästan aldrig vid datorn..

Äh, jag vet inte om jag orkar skriva om det som hände sedan.. Lite kort kan jag skriva det. MIn chaufför var 30 minuter försenad. Istället för att bli arg som jag brukar bli, ringde jag istället till chaufförchefen och sa att från och med imorgon så vill jag ha bilen klockan fem istället för klockan sex! Japp, det är min revansch, från och med NU, är det DE som får vänta på MIG utan att jag blir sen! I bilen satt jag och pratade med Craptel i en halvtimma för att försöka övertala dem att ge mig ett nytt simkort då mitt inte fungerar som det ska. De vägrade, om jag inte gav dem bevis på adress, passkopia, foto osv osv. Jag sa att jag vägrar då jag har väntat i en vecka på att de ska fixa det åt mig, ska jag fixa fram alla papper lär det ta ytterligare en vecka.. Jag försökte, försökte och försökte och fick tala med chef efter chef efter chef. Tillslut gav jag upp! Inget nytt simkort för mig...

Jag hade ju även bollat över mitt bankärende till min chef. Chefen ringde mig idag och sa att det fattades papper att skriva på.. Men hallå! Varför har banken inte ringt och sagt det?! Ibland blir jag så irriterad på hur det fungerar här, bankmanagern har alltså suttit i två veckor och vetat om att jag behöver skriva på mer papper men inte gjort någonting åt det! På lördag ska jag skriva på dessa papper, efter det ska det förhoppningsvis fungera, men jag är inte så övertygad! Men om det inte funkar ska jag hämta checkhäfte, så kan jag i alla fall använda mina pengar som jag har här!

Internet fungerar fortfarande inte så bra, så nu har ni fått reda på att inga av mina tre problem har blivit lösta idag!


Comment
Postat av: mamma



Hej Sara



Du är så duktig och skriver jämt på din blogg, fast du har så mycket problem med internet.



Det händer grejer hela tiden, men det du behöver ska hände .... händer inte.



Du verkar ha fullt upp att göra. Hur går det med jobbet?



Roligt när du skickar bilder.



Ha det gott

Kram

Mamma



2010-12-07 @ 18:45:39

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0