Dagens problem

Jag har haft en skön paus utan detta bloggandet i en dag ungefär. Jag behövde ta lite ledigt från mitt hektiska liv kände jag. Så igår kväll var jag hemma igen och fixade och sov tidigt och länge. På morgonen var jag ute och försökte fixa med mitt bankomatkort, återkommer senare om detta.

Jag åkte för att träffa mina chefer idag, vi hade lite grann att diskutera, och Christina hade bett mig om hjälp idag. De skulle hålla i ett seminarium idag, så Christina ville att jag skulle hjälpa de eleverna som var där! Några ville ha hjälp med de läxor som de hade fått (de hade bara varit där i 7 dagar, så de var relativt nya men väldigt duktiga) och några andra ville sitta och prata svenska med mig, och det gjorde jag i typ 4 timmar! Man blir helt slut av att koncentrera sig så mycket på språket! Men jag har verkligen haft hur roligt som helst idag, och jag längtar så mycket tills jag själv kan börja undervisa, helst av allt i Mumbai om allt går som det ska. Vem hade trott att jag skulle bli lärare?! Inte jag i alla fall...

Åter till dagens problem.

1. Jag kan inte ta emot sms från Vinnie! Detta är ett stort problem för mig och jag har ända sedan igår kväll försökt få hjälp av Airtel, aka Craptel, som inte gör det minsta för att hjälpa mig. "Yes madam, just do this. Madam it will take one day. Madam, it will take two days"! Oh, fixa det bara, hur svårt kan det vara!? Imorgon ska jag ringa dem igen. Wish me luck!

2. Mitt bankomatkort! Jag fick mitt kort för två veckor sedan, då skulle jag inom loppet av några dagar få ett sms för att registrera mitt kort. Jag har fortfarande inte fått smset. Jag har ringt och ringt och ringt till Karnataka bank, men inte fått något svar. Jag ringde till Karnataka banks huvudkontor: Madam, du får prata med det kontoret där du skaffade kortet. Men hallå, det är ju ingen som svarar!

Jaa, så här kan det gå till ibland när Indien är sugen på att irritera mig ordentligt! Idag var tydligen en sådan dag..

Ikväll ska jag ut tillsammans med Rukesh och Harish så det kommer nog sluta som en bra kväll trots allt. Lite god mat, lite dricka och trevligt sällskap så är all irritation snart glömd.. Tills jag vaknar imorgon och fortfarande ingenting är fixat, vill säga.


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0