Dessa chaufförer

Igen hade jag problem med bilen på vägen hem. Jag ringde bossen, han sa; madam om en minut ringer chauffören, han är där nu. Okej, jag väntade en minut och några till utan att få ett samtal. Ringde tillbaks till bossen som undrade om han inte hade ringt. Nej, det har han inte, sade jag till honom. En minut madam. Dessa minutrar är väldigt långa här. En minut blev en halvtimma! När jag väl fick ett samtal från chauffören kunde han inte prata många ord engelska! Åh, vad jag var irriterad.

Chauffören; Madam, Im in Global Village Tech park now.
Jag: Me too! But it is big, WHERE ARE YOU? I have been waiting for too long now! Tell me WHERE YOU ARE!
Chauffören: Hello? Madam?
Jag: Do you speak english?
Chauffören: No english, madam...

Chauffören fick leta upp någon som kunde prata engelska med mig, då han inte hade en aning om vart jag var, och jag visste inte vart han höll hus heller... Tillslut, efter mycket om och men, och åter igen en utskällning till bossen, hittade vi varann, jag och chauffören! Men jag kom hem typ 45 minuter senare än vanligt!

På morgonen bryr jag mig inte det minsta om de är sena, det är faktiskt bara skönt, dock ringer de alltid en halvtimma tidigare och säger att de är här. Men på kvällarna så vill jag bara hem så fort som möjligt! De funkar inte alltid med det här taxibolaget, men vi är på G att byta till några som väntar hela dagen på mig och då kommer det bli mycket bättre...

Ps. Kommer ni ihåg att jag skrev att jag skulle få ett sms från banken så att mitt bankomatkort skulle börja fungera förra lördagen? Nej, jag kommer knappt ihåg det själv, men jag har fortfarande inte fått sms! Det var tydligen väldigt svårt att skicka ett simpelt litet sms!


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0