Favoritplats i Bangalore

Sorry för dålig uppdatering, nu ska jag skärpa mig.. I alla fall i några dagar, innan nyår =). Min julledighet har varit toppen, även fast jag inte har varit ledig så länge från jobbet, bara i fredags, men det känns ändå som det har varit i flera veckor! Blir nästan lite rastlös av att inte ha någonting att göra i så många timmar. Dock så blev jag ju lika rastlös första dagen på jobbet idag, då jag inte har NÅGONTING att göra. Jag är klar med allt, och den här omgången slutar på fredag, jippi!

Vad gäller mina kollegor "den yngre generationen" så börjar jag allvarligt fundera på om de är dumma! Igen frågar de mig om mitt nummer funkar som det ska, jag svarade att japp det gör det. Samtidigt så erkänner de att de skickat en massa sms som inte kommer fram, och varje dag så får jag sms och samtal när jag är på kontoret! Alltså, vad är det de inte förstår!? Det verkar som de vägrar inse att jag har bytt nummer och inte gett numret till dem...

Jag har nu hittat mitt favoritstället i Bangalore, Commercial street! Hur underbart som helst, det är en massa småbutiker och stånd som säljer en massa billigt krams som varenda tjej bara måste ha! Jag var där igår tillsammans med mitt sällskap, men då vi kom dit väldigt sent och i kombination med en hennamålning på båda händerna så blev det inte mycket till shopping. Jag hittade dock två par örhängen och två armband. Nu är jag sugen på att åka dit igen, men det får bli veckan efter nyår, då ska jag storshoppa krimskrams =). Hittade även mina favorit-indien-skor, måste tillbaks och köpa dem då de jag har nu nästan är helt trasiga!

Förövrigt så är jag nu återigen ensam i mitt lilla rum, känns både tomt och tråkigt, men samtidigt skönt då jag äntligen kan ha det städat igen! Fast nu vet jag inte vad jag ska hitta på, börjar redan bli lite rastlös....


Jag klättrade på Kinamuren häromdagen. Jag blev lite besviken när den inte var i närheten så brant som i verkligheten...


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0