Godmorgon

Jag vaknade av ett himla trevligt samtal imorse. Christina, min chef, ringde och sa att det hade kommit ett paket till mig som hon skulle ta med till kontoret.. Jaha, svarade jag då jag vart så förvånad. Jag hade ingen aning om att ett paket var på väg. Det var tydligen från min syster, stod det... Mycket spännande.. Får se när jag har tid att hämta det, det blir nog inte förrän på lördag, så nu får jag gå runt i flera dagar och vara nyfiken..

Igår fick jag äntligen tag på min apelsin (som om det skulle vara något omöjligt) så nu hänger den, full med torkade nejlikor, i mitt fönster.. Synd att det inte luktar så mycket bara, det hade ju varit lite mysigt.. Nu är det bara tio dagar kvar till julafton! Tiden går så himla snabbt, och jag kan verkligen inte fatta att det snart är jul. Jag trodde att många firade jul här i Bangalore, men det är knappt något julpynt här alls! Jättetråkigt och då är det svårt att få någon julstämmning. Fast jag blir väldigt glad varje gång jag kommer in på mitt rum och ser min lilla julgran, då känns det faktiskt lite juligt i alla fall..

Nu är det dags att ta sig till kontoret gott folk! En timmes crazy bilfärd står på schemat just nu, sedan många, långa timmar på kontoret, ännu en crazy bilfärd i ungefär en och en halv timma och sedan shopping och sovdags.. Det är inte så mycket man hinner med när man kommer hem så sent..




Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0