Godmorgon

Trots min ensamhet har jag sovit otroligt skönt inatt, och länge också jag var nog väldigt trött. Jag vaknade av "driverboss", som han heter i min telefon, ringde och frågade om jag skulle ha en bil. Så då var det ingen idé att somna om utan jag gick istället upp. En stund senare ringde chauffören och frågade efter vägen, så jag kan ju glömma att han kommer i tid idag...

Idag efter jobbet så ska jag leta upp en skräddare som kan sy upp två salwar kameez som jag har köpt två fina tyger till. Köpa västerländskt är inte så roligt, då det inte är så bra på just det modet, men det är så kul att gå runt och kolla på tyger och köpa det istället. Har sett ett till tyg som jag vill ha, som är lite blått och vitt, ska nog köpa det i dagarna också. Jag gick till en skräddare i söndags, och frågade vad det kostade och hur lång tid det skulle ta, 7-10 dagar tar det här! I Mumbai är det klart dagen efter, eller om du har tur, samma dag! Så de är inte lika snabba här, funderar på att ta med mig tyget till Mumbai och sy upp det där istället. Det kostar nog lika mycket och det kommer bli klart snabbare.. Men vi får se hur jag gör..

Nu är tydligen min chaufför här, så nu måste jag skynda mig att klä på mig och borsta tänderna.. Eller skynda mig behöver jag knappast göra, jag väntade ju 50 minuter på honom igår!


Min gata....


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0