Godmorgon

Mitt Internet är så himla dåligt just nu, jag har ju sagt till min pimplady så jag hoppas att det blir fixat snart.. Hon sa att det skulle bli fixat idag, så jag hoppas på det. Idag skall även mitt Craptel nummer börja fungera igen, fast jag vet inte hur mycket jag tror på dem egentligen. Och min chef skulle ringa till banken åt mig, då jag inte får tag på dem, så jag hoppas att mitt bankkort blir fixat idag också.

Om alla de här tre sakerna skulle fixas idag, så skulle jag bli mycket imponerad av Indien! Så jag håller tummarna riktigt hårt för det här... Vet ni vilken lyx det är att ha en maushi, eller maid som det kallas i den här delen av landet?! Varje dag lämnar jag mitt rum som ett bombnedfall (typ) och när jag kommer hem är allting städat, golvet är rent, sängen är bäddad, mina kläder och andra saker ligger vikta och prydligt på sängen.. Och för det här så betalar jag 30 kronor. I månaden!

Jag ringde förresten till Karnataka banks huvudkontor igår för jag ville ha ett direktnummer till just min bank, eller att de skulle koppla mig. I tio minuter försökte jag få dem att fatta att det inte gick att ringa till den banken OCH att jag inte har tid att gå till banken då jag jobbar. Hon tyckte jag skulle ta en semesterdag för att gå till banken, ja jo visst gärna! Tillslut fick jag tala med chefen, hon tyckte nog att jag var väldigt jobbig! Inte heller chefen fatta någonting, så jag lade på! Jag försökte få dem att själva ringa till min bank så att de skulle förstå vad problemet var. "No madam we dont have any phones here". Men hallå ni arbetar ju i huvudsak via telefoner! Åh, vad irriterad jag blev. Men nu har jag som sagt lagt över det ärrendet på min chef, jag hoppas att han kan fixa det snart...


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0