Godmorgon!

Jag ber om ursäkt för dålig uppdatering, jag skyller detta på dåligt internet som fortfarande inte har blivit fixat! Så jag surfar på det långsammaste internet som även ibland slutar fungera, väldigt jobbigt! Min pimplady var såklart inte så snabb på att fixa som jag hoppades...

En av mina kollegor har blivit förtjust i en tjej på jobbet (tack och lov!) Så häromdagen tog han mig till sidan och sa: Sara, jag har sett den här tjejen och jag vill gärna prata med henne och så, men jag vet inte hur jag ska göra. Jag behöver aunties (äldre dam som jobbar med oss) hjälp och även din hjälp. Jag vill att du ska gå och prata med henne!

Det känns lite som när man var på lågstadiet och mellanstadiet, när man bad någon annan prata med eller fråga chans på, den som man gillade. Men den här killen är 25, fast det är väl så det går till här, vad vet jag! I alla fall så gick auntie fram till den här tjejen igår och presenterade sig, och berättade om de killar som hon jobbade med, att de är väldigt trevliga och att hon skulle följa med och träffa dem. Vilket hon gjorde, så killen som gillar henne pratade även lite med henne. När de kom tillbaks till kontoret, berättade de hela historien för mig, och killen som är förtjust i tjejen frågade auntie: Vad är nästa steg? Så idag ska han tydligen (om han nu vågar) bjuda med den här tjejen på lunch, inte ensam utan med oss allihopa tillsammans. För ensam med honom kommer hon inte vilja gå, sa den äldre kvinnan..

Jag följer det här äventyret med spänning, kul att se hur det går till här. Hade det här hänt i Sverige i 25 års åldern, ja då hade man väl blivit utskrattad minst sagt... Nu är det dags för jobb!


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0