Godmorgon

Hmm, jag har egentligen ingenting att skriva om nu på morgonkvisten, men jag brukar ju alltid skriva på morgonen.. Min mobil var ovanligt tyst igår, inte en massa konstiga sms från jobbiga kollegor. Det var faktiskt väldigt skönt. Får se hur lång tid det tar innan de kommer på att jag har bytt nummer, om de nu kommer på det.. De brukar aldrig ringa utan bara smsa, och jag svarar aldrig på deras sms.. Även om de kommer på det så ska de inte få mitt nya nummer. Jag har lärt mig en läxa, inte ens till ens kollegor kan man ge ut sitt nummer. Vissa killar kan verkligen inte hantera att ha en tjej runt omkring sig, de blir helt konstiga.

Han som är chef på det kontoret jag jobbar, Ganesh, han sa i början till mig att, ja det är ju svårt att lita på människor här i Indien, men dina kollegor kan du lita på! Ja, eller hur!

Jag funderar på om jag ska åka till Mysore när jag är lite julledig (en dag). Det ska tydligen vara väldigt fint där, och alla som jag har pratat med har frågat om jag varit där. När jag har sagt nej så har de försökt övertala mig att åka dit, så jag känner att jag måste ta mig dit. Till jul passar det nog ganska bra.. Får se om jag får med mig någon dit, min granne kanske!

Nu väntar ännu en härlig dag på jobbet med alla underbara kollegor.. See ya


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0