Godmorgon

Det känns som jag har varit ledig hur länge som helst nu, vilket har varit så skönt, fastän det bara har varit lördag och söndag.. Helgen har varit super, i lördags var jag och Rukesh ute på "våran" krog. Den ligger alldeles i närheten, därav kallas den för "våran". Där träffade vi en massa folk, och tydligen har jag blivit kändis där redan efter en gång! På vägen hem träffade vi på en massa poliser, jag ville gå dit och ta kort, frågade om jag fick sätta mig i deras bil och ta kort, men det fick jag inte! Och inte heller med poliserna fick jag ta kort, de var himla tråkiga faktiskt.. Jag tror att det är för många utlänningar här, så de bryr sig liksom inte.. Hade det hänt i Mumbai där jag bor (bodde) tror inte jag att det hade varit några problem.. Dock så fortsatte jag tjata att jag ville sitta i deras bil, och då sa de till Rukesh, på något annat språk, vet inte vilket, att om jag sätter mig i bilen så tar de mig och kör mig till polisstationen, haha! Rukesh drog iväg mig fort och sa att vi var klara...

Igår var det julshopping på schemat, nu är nästan allt julpynt klart. Jag har en apelsin kvar att köpa sen så får det nog räcka tror jag.. Jag var ute hela förmiddagen och kombinerade shopping med njutning av värmen och med lunch. Nu är det återigen tillbaks till kontoret, en hel vecka har jag att jobba innan nästa helg.... Men nu är det bara en månad kvar på det här kontoret, sen så får vi se vart jag hamnar, kanske i Mumbai?????


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0