Morgon

Usch vad trött jag är varje morgon nu.. Undrar om det är för att det är vinter? Då brukar det ju bli svårare att kliva upp ur sängen.. Men nu är det bara idag och imorgon kvar att jobba, sen är det Jul och en extra dag ledigt, skönt!

Igår när jag skulle gå och köpa medicin för min hals, så möttes jag av någonting jag aldrig har stött på tidigare. Alldeles bredvid mig så är det en äldre man som ger en yngre man en örfil, och en till! Jag blev lite skraj då det var precis bredvid mig så jag skyndade mig in på apoteket. Väl inne så ser jag hur en till man kommer fram och ger den yngre ett knytnävsslag i ansiktet. En tredje person kommer fram och de misshandlar honom med örfilar, knytnävsslag och sparkar. Jag säger till i butiken att vi borde ringa till polisen, men de svarade bara att "nej, det behövs inte. Han har gjort något misstag bara, det är lugnt". Jaha, så där stod vi allihopa i butiken och kollade på hur den här killen blev slagen och sparkad och utknuffad i trafiken. Killen som blev slagen reagerade knappt, jag undrar om han var full eller hög! Så nu har jag sett min första misshandel på nära håll, utan att göra någonting åt det.

Jag kom hem från apoteket med lite antibiotika, inget recept behövdes för det... Nu hoppas jag att jag blir av med mitt halsont, typiskt att alla blir sjuka i omgångar på jobbet och smittar varandra hela tiden. Idag är det julafton på jobbet, jag har köpt en julklapp så jag kommer även att få en tillbaka. Hoppas att jag får något roligt.. Det är även dresscode rött, vitt eller grönt, men jag har inget passande. En kvart kvar tills bilen kommer, nu måste jag verkligen gå upp ur sängen!


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0