Problemlösning

Japp ni läste rätt.. Idag har jag löst ännu ett av mina Indienproblem, nämligen mitt bankomatkort. Jag ringde till banken så fort de hade öppnat. De lovade att de skulle faxa iväg min ansökan så fort som möjligt, och även att de skulle ringa mig när det var gjort. När jag kom till Nordic Talks kontoret, tyckte en kollega där att jag skulle åka till banken istället i och med att det har tagit så lång tid. Jag följde hans råd, så vi åkte dit och hängde ett bra tag. De sa att de skulle fixa det inom en halvtimme, men jag var benhård och sa att de skulle göra det direkt. Jag ville se när de faxade iväg det. Nämnde också det där med att de skulle märka ansökan med "PRIO 1" med röd penna. Dock blev det "Urgent" med en vanlig bläckpenna, men det fick duga.

Jag sa att jag kommer inte gå härifrån förrän mitt kort är aktiverat. Så där satt jag i lite över en timma och väntade... Sedan gick jag in till managern och tjatade i en halvtimme att jag skulle få kompensation för "loss of salary", "racism" och "for destroying my faith in Karnataka bank". Skulle jag få kompensation skulle det först upp till högsta chefen så att han kunde godkänna, och det skulle väl ta ytterligare en vecka (läs fyra veckor) så jag gick därifrån istället, besviken över att inte ha fått någonting för allt detta, men åh så lycklig för att äntligen ha ett fungerande bankomatkort! 

Checklista problem:

  • Vodafone
  • Bankomatkort
  • Internet - på gång att lösas
  • Kollegor - löses den 16 januari när jag slutar på det jobbet, bara 16 dagar kvar att jobba =)


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0