Rickshaw

Vilken händelserik dag! Eller dag är väl att ta i, vilka händelserika få timmar jag har haft.. Min taxi kom i tid, till och med tidigare så jag lämnade även kontoret tidigare då jag hade så tråkigt.. Jag blev avsläppt vid ett köpcentrum då jag hade en julklapp att köpa, hittade en och blev till och med mycket nöjd med den! Köpte med mig lite mat för att äta hemma. När jag var klar bestämde jag mig för att ta en rickshaw hem då jag inte alls var sugen på att gå, det är ändå några kilometer hem, så jag stod och prutade ett tag innan jag fick till ett ok pris: 25 rupiees.

Jag sa till honom att jag ville åka till Sony Center, japp svarade han. Han körde på som en galning, tog en massa konstiga vägar. Tillslut hamnade vi i den här korsningen. Han skulle alltså köra över så han kom i rätt fil och sedan svänga höger. Men han vägrade, och stannade och sa till mig att gå ut. Jag var benhård och sa att det här är inte Sony, det var dit du skulle köra mig! Vi började bråka, och ganska högljutt så en annan chaufför kom fram och skulle "reda ut" problemet. Det hela slutade med att han som körde mig blev skitarg på mig och sa åt mig att dra, medans jag nöjt gav honom 20 rupiees istället för 25, hehe...



Den som är helsvart är alltså en rickshaw, och de två svarta gubbarna är jag och chauffören. De rosa är två bilar för att visa i vilken riktning bilarna kör. Målade först ljusen åt fel håll så det blev högertrafik, oops! Har fortfarande inte lärt mig det där. Kollade förresten åt fel håll idag när jag gick över gatan. När jag kommit över gatan och insåg vad jag gjort blev jag så himla rädd! Tänk om jag hade blivit påkörd?! Vänstertrafiken måste sitta i ryggmärgen nu, annars kan det sluta illa. Brukar dock alltid kolla åt båda hållen för att vara extra säker, men idag glömde jag helt av det tydligen...


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0