Rökelse

Jag har alltid, sedan jag kom hit första gången, varit helt emot rökelse. Det luktar så fruktansvärt mycket och vart man än vänder sig i landet så finns den här rökelselukten. Men nu har någonting hänt, jag har gått och köpt mig (fått) egen rökelse med hållare, så nu sitter jag här i mitt rum och njuter av doften av min alldeles egna rökelse. Kanske är det så att jag har vant mig tillslut.



Idag som nästan alla andra dagar, har det varit extremt tråkigt på jobbet. Jag har inte haft NÅGONTING att göra. Jag öppnade inte ens den hemsidan vi arbetar med, på hela dagen! Kan de inte bara ge oss mer att göra, eller låta oss vara hemma istället?! Jag blir så uttråkad och rastlös så det är inte klokt. Redan klockan tio imorse ville jag åka hem, men nej, jag var tvungen att stanna kvar. Jag slutar egentligen klockan sex varje dag, men 17.24 kunde jag inte hålla mig mer, så jag och en kollega åkte hem. Det betyder såklart att jag var hemma tidigt idag. Så sedan jag kom hem har jag duschat, blåst håret, varit ute och köpt småsaker + mat, lämnat in mina tyger som ska bli uppsydda. Långt innan nio (halv nio) var jag färdig med allting och nu vet jag inte vad jag ska hitta på! Det är alldeles för tidigt att sova, och jag är inte van vid att ha så här mycket fritid på en vardag... Det känns jättekonstigt faktiskt.

Åh, jag ser jättemycket fram emot att mina kläder ska bli klara. Tygerna såg så himla fina ut, jag hoppas det är lika fina när det har blivit klädesplagg och sitter på mig! Ett set blir klart på torsdag kväll, nästa om en vecka. Fick tjata till mig torsdag, då jag vill ha kläderna så fort som möjligt. 130rs kostar det att få en salwar kameez uppsydd här, strax under 25 kronor. Det tycker jag absolut är prisvärt...


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0