Såhär gick det

Tack Anna för det stora lycka till:et, det hjälpte otroligt bra! Jag är nu en stolt ägare till mitt andra simkort som jag har lyckats skaffa på egen hand! Det första jag skaffade själv tog ungefär en vecka, det jag skaffade idag tog bara några minuter! Fast det hela började lite oroligt, de stängde precis när jag kom. Fast jag lyckades tjata mig in som tur var! Jag hade tydligen alla papper, passkort, kopia på pass och visum och addressproof (tack FRO för världens bästa papper som är bevis på nästan allting, dock är det ju inte rätt adress just nu, men det behöver vi ju inte nämna!)
 
Anledningen till att jag behövde ett nytt simkort är ganska enkel. Jag jävlades med Craptel, så Craptel jävlades tillbaks mot mig. Igår ringde jag ju och var så arg för att de inte kunde fixa mitt simkort som inte fungerade. I stundens hetta var jag dum och sa någonting i stil med:

Jag: How the hell does foreigners get simcards? No one has addressproofs..
Craptelmannen: Yes tell me how did you get a simcard?
Jag: That is not relevant bla bla bla.....

Jag antar att de efter det samtalet kollade upp alla papper och insåg att jag inte heter Bala Lakhender, som för övrigt är ett killnamn. Så idag på kontoret fick jag ett sms från Craptel där det stod ungefär att "I enlighet med statens regler, så stämmer inte dina dokument överrens med ditt simkort bla bla bla....Inom 48 timmar ska du komma in med dessa dokument annars stänger vi av ditt kort". Typ.

Någonting bra kom ur detta, inga av mina jobbiga kollegor har mitt nummer, hahaha!

För er som smsar mig, här kommer mitt nya nummer: +91 9620649750 (hoppas inte mina kollegor läser min blogg).

På vägen hem stannade jag på en av de bättre indiska restaurangerna jag har ätit på hittills, Chalo Punjab. Igår var jag där och åt världens godaste Paneer Tikka. Jag har varit så sugen på det hela dagen idag, så när jag väl kom dit blev jag ganska besviken när de sa att den var slut för idag. Fast det betyder ju bara att den är väldigt populär. Jag har redan blivit polers med de som jobbar där, och de sa att jag ska ringa innan så ska de fixa det till mig, tack tack! Jag fick med mig en annan paneer rätt som också var ganska god, dock inte lika god som den igår.. Och såklart det bästa jag vet, Sweet Lassi......


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0