Äckliga insekter

Igår när jag var ute och provade ett par skor så möttes jag av en kackerlacka! Ni vet, en sådan där stor som är med i tv-program. Ja inte levande såklart utan en sådan som deltagarna alltid måste äta.. Usch, vad de är äckliga.. Tur att det inte var hemma jag såg den, då vet jag inte vad jag hade gjort...

Vi hade nästan en sådan stor hemma i Mumbai en gång. Jag var livrädd och kunde inte sova innan den var död då jag var rädd att den skulle krypa på mig när jag sov. Han gömde sig väldigt bra, men tillslut kröp han fram i sovrummet och då fick Vinnie döda honom åt mig! De är så himla stora så det känns så hemskt att döda dem! Små myror och så är ju okej, men en stor kakerlacka, de är ju nästan lika stora som möss! (Med betoning på nästan).  

Sugen på torkad chili, någon? När jag var på den där "typiska indiska stormarknaden" så hostade jag så mycket på grund av lukterna från alla starka kryddor! När maushi lagar mat hemma hos Vinnie så måste jag alltid stänga dörren till rummet för att inte avlida av ångorna...

Comment
Postat av: guevacci

hehe oj va långt från sverige ;D hälsar tillbaka från sverige! =)

2010-11-14 @ 12:50:59
URL: http://guevacci.blogg.se/
Postat av: Cissi

Nu är vinnaren av dagens blogg utsedd, in och kika om det blev du! :D

2010-11-14 @ 14:52:25
URL: http://cviklund.blogg.se/

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0