Diwali

Just nu sitter jag hemma hos en kompis som har varldens langsammaste internet. Sa idag blir det inga bilder men jag tankte uppdatera er lite. 
  • Jag har flyttat hemifran! Bor just nu i ett rum i Koramangala, som ar ett valdigt bra omrade. Det mesta finns runt omkring, men det ar lite langt att ga overallt. Sa rickshaws ar nodvandigt. Min Jag tror att min landlady ar en pimp. Jag fick pimpvibbar nar jag traffade henne. Hon ar kladd jattehemskt, har fett har, stor ring i nasan och hon bryr sig inte om nagonting. Jag trivs bra i mitt rum, och det ar skont att antligen ha fatt sitt egna place. Dock har jag inte internet annu, pimpen sa att det skulle komma pa mandag. Men hon bryr sig som sagt inte om nagonting, sa vi far val se om det blir av.
  • Jag borjar tycka om mitt arbete. Det var ganska trakigt i borjan, eller jobbet i sig ar inte sa jatteroligt, men jag har det kul pa jobbet. Mina kollegor ar valdigt roliga och jag trivs mycket bra.
  • Jag har registrerat mig pa FRO = Foreign Registration Office, utan storre problem. De hade ett kosystem nar vi kom dit, och efter att ha vantat i tva timmar pa att mitt nummer skulle ropas upp och jag gatt in i sjalva lokalen, visade det sig att man inte behovde vanta pa sitt nummer! Da undrar man ju varfor kosystemet existerade! Nar det blev min tur, stangde de for lunch! Sa vi fick vanta 30 minuter, sen kunde jag lamna in papperna och det gick sa bra sa. Tre timmar senare kunde jag komma tillbaks och hamta mitt registreringsbevis. Sa nu ar jag alltsa helt lagligt i Indien!
Jag antar att mer har hant, men just nu kommer jag inte pa sa stora saker.. Som sagt sa ar jag hemma hos en kompis idag, och vi ska fira Diwali. Vi var ute pa stan tidigare idag och kopte blommor, frukt, gronsaker, ljus, smallare, ljushallare, mangolov etc for att dekorera huset med. Dekorationen ar nu klar och snart ska Pujan borja. Det ar da dags att be, vilket jag inte ska gora. Min kompis bad mig att filma honom for han ville visa sina kompisar som inte firar. Sa ni kommer fa en film om det sen ocksa, nar jag val har ett ok internet..

Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0