Fashion street

Vart kom det dar tidigare inlagget ifran? Det ar ju typ en manad gammalt! Jaja, idag var jag i Sodra Mumbai och for forsta gangen akte jag till fashion street. Det var inte mycket att hanga i julgranen. Jag hade hoppats pa en massa klader fran Zara och H&M bland annat, men jag sag knappt nagonting. Det var hur mycket 90-tals klader som helst, och det ar jag inte sa sugen pa att ha. Inte ens de indiska kladerna var sa fina dar.. Det enda jag fick med mig hem var en scarf som jag kommer behova i Bangalore...

Jag var forbi en svang utanfor University of Mumbai, det var sa himla fint och jattemysigt inne pa campus med massa gronomraden. Jag blev nastan sugen pa att borja plugga igen, bara for att fa vara dar inne pa campus! Jag forsokte komma in pa omradet och ta lite kort, men vakterna var stenharda och vagrade att slappa in mig. Fick i alla fall sta i entren och ta lite kort, men jag hade ju garna velat ga in och kolla mer. Mumbai Highcourt lag bredvid campus sa dit blev det en snabbvisit ocksa...

Comment
Postat av: AA

Nu var det ett tag sedan jag var i just Mumbai, men Fashion Street är nog mest ett ställe där man går och tittar runt lite, och inte direkt köper så mycket. Som du skrev är det ju inte så mycket att hänga i julgranen, det är trevligt att gå runt och kolla, men inte shoppa. Så minns jag det iaf.



Vill du shoppa så är det nog enklast att ta sig till någon av de stora shopping malls som det fins många av.



Kanske någon av dessa:

http://goindia.about.com/od/shopping/tp/top-mumbai-malls.htm



Även om säkert dessa in är de bästa heller, så är det nog ok shopping om man har lite tid.

2010-11-28 @ 22:43:36
Postat av: madde

Finns HM i indien?:O

Zara finns i phoenix mall, tror den heter så, kan kolla om du inte redan känner till den:). En jätte stor zara affär:)

2010-12-02 @ 22:57:04
Postat av: Sara

Jag älskar att gå och shoppa billigt och pruta på varenda liten sake, därför går jag hellre till marknader än till shoppingmalls... Fast Fashion street var ju inte så mycket att ha..



HM finns inte här, jag väntar på att både HM och IKEA ska öppna här, men det tror jag kommer dröja bra länge.. Zara har jag varit i redan, fast jag gillar inte att det är så dyrt där, jag tror faktiskt att det är lite dyrare än hemma!

2010-12-03 @ 03:25:00
URL: http://sarasindia.blogg.se/
Postat av: Madde

Okey, ja det är roligare att pruta, men jag har lite svårt för deras stil haha + att storlekarna är lite små oftast.



Okey jag handla på Zara och tror det iallfall var lite billigare, tråkigt att det inte är jätte mkt billigare:(



Det jag blev grymt besviken på är att converse skorna är indien har helsjuka storlekar, jag kan inte ha ett enda par:(

2010-12-05 @ 13:41:31
Postat av: Sara

Jaa, stilen är väldigt långt efter våran stil. Inte mycket västerländska kläder man kan köpa tyvärr. Jag har börjat lite med indiska kläder, så nu finns det mer att köpa helt plötsligt =).



Är det sant det där med Conversen!? Jag förstår att du är besviken, de är ju så sjukt billiga här! Som tur är kan jag ha deras storlekar, har inte ens märkt att det är konstiga storlekar, haha... Fast jag är besviken på att de har så få modeller. Jag väntar på de nya conversen med låg sula, än så länge finns de bara i grönt och lila här..

2010-12-05 @ 15:34:53
URL: http://sarasindia.blogg.se/

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0