Godmorgon

Jag vaknade upp till värsta deprimerande dagen, det är grått ute och det regnar en massa... Grått brukar det ju iof alltid vara, men regn är det sällan på morgonen. Så idag kommer det vara kallt och regnigt hela dagen. Det värsta med Bangalore är faktiskt vädret, det är helt oförutsägbart  och det är faktiskt ganska ofta regn och lite småkallt här. Är man i Indien ska man ju ha varmt väder hela tiden, men så är inte fallet i den här staden.. Min kollega har börjat lära mig hindi, och jag lär honom svenska, igår fick jag läxa i att träna på vokalerna. Man måste ju till och med lära sig att läsa och skriva om man vill kunna hindi. Så det kommer nog ta ett tag det här.. Jag har också försökt leta efter riktiga hindikurser, jag kanske har en på G nu, men vi får vänta och se.


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0