Godmorgon

Jag är mycket förväntasfull inför idag. Ett stort äventyr väntar mig. Kan ni ana vad det är? Jag ska skaffa ett bankkonto! Men inte ensam, nej nej det går inte ser du. Jag har nämligen fått berättat för mig att det behövs en "introduction" med det menas att någon som redan har ett bankkonto på samma bank ska följa med dig och säga, "jag har ett konto här, och min vän vill också öppna ett konto här"- typ.. Så min vän får bli min chef Philip. Jag ringde honom igårkväll och förvarnade att vi skulle till banken.

Så jag har förberett med de papper som jag har

  • FRO-pappret
  • Passkort
  • Kopia på passet och visumet

Philip ska fixa

  • Bevis på att jag har en egen adress
  • Anställningsbevis

Jag hoppas att detta är allting som behövs och att det kommer gå smidigt. Jag har ju inte fått min lön ännu, då jag inte har ett konto. Philip har dock frågat om jag vill ha pengar, så jag lever ju inte fattig om ni nu skulle få för er det.. Strax innan 10 ger jag mig iväg för att möta Philip och Karnataka bank. Hoppas på ett härligt äventyr =)


Comment
Postat av: Anna

Herregud vilka konstiga regler dom har

jämnfört med sverige :) hoppas att allt gick bra på banken

Kram kram

2010-11-13 @ 13:21:37
Postat av: Sara

Japp! Så om du tycker någonting är krångligt eller jobbigt i Sverige, så tänk på mig. För mig tar det typ 10 gånger så lång tid, så tänker du på hur jag har det kommer det kännas bättre för dig =)

2010-11-13 @ 15:00:18
URL: http://sarasindia.blogg.se/

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0