Jai Ho

Kommer ni ihåg den här låten? Den var ju med i Slumdog millionaire (Inte just den här, men den indiska versionen). Jag har inte lyssnat på låten på väldigt länge, men idag fick jag höra den, men ni kan aldrig gissa i vilket sammanhang! Jag låter er fundera på det en liten stund...

På något komiskt vis så stötte jag på min kollega Bala idag när jag skulle gå över gatan! Jag stod i mitten av vägen, smsade med Vinnie och var alltså inte så koncentrerad, så jag missade flera glipar när jag kunde ha sprungit över.. Helt plötsligt så saktar en motorcykel in, och där sitter Bala! Och han bor inte ens i närheten av mig, typ 1,5 timme från mig! Så även Bangalore kan vara en liten plats.. (Och nej, han förföljde mig inte, jag var inte hemma så han kunde omöjligt åka runt och leta efter mig!) Jag hoppas att han inte gjorde det i alla fall... Men jag fick i alla fall lite lunch sällskap och sedan körde han mig hem.

Tillbaks till första stycket, det var alltså i närheten av hemmet som jag hörde låten Jai ho. Låten kom från ..... En 
backande bil, hahaha! Det är ganska komiskt att alla bilar har backlåtar eller signaler här. Det går inte att undvika att en bil backar, och det är väl det som är meningen antar jag...


 

Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0