Lördagsmorgon

Det är så skönt att få sova ut på helgerna och slippa den där väckarklockan. Jag har blivit något av en expert på att använda min snoozknapp nuförtiden.. Det är nog för att det är vinter nu och extra svårt att komma upp ur sängen ;). Kvällen spenderades tillsammans med min granne, han hade glömt sin mobil i bilen och var därför okontaktbar ett tag. Men han kom senare hem till mig och vi snackade och planerade dagens utgång. Hans kompis kom senare också, men då valde jag att stanna hemma hos mig och kolla på Gossipgirl istället.

Idag ska jag träffa Philip och Christina, hämta mina checkar och se om kanske mitt bankomatkort har kommit också. Sen blir det lunch och letande efter någon som kan fixa mehendi till mig.

Jag har förresten fortfarande kvar min hosta, jag tar lit ehostmedicin och alla på kontoret är involverade i min hosta. Jag har fått en bit ingefära att ha i munnen en hel dag. Jag har fått torkad kryddnejlika att tugga på och jag har fått tipset att dricka rom. Alla har såklart sagt att det är mirakelkurer och att det går över direkt, fast på mig har det inte funkat.. Senast jag fick hosta i Indien var när jag bodde i Pune, och då gick det inte över förrän jag kom hem till Sverige. Nu har jag ingen Sverige resa inplanerad, så jag hoppas att det går över innan dess.


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0