Mumbai

Igar lamnade jag antligen Bangalore for att aka till Mumbai och fa kanna pa lite indisk varme. Planet gick 9.15, sa jag var tvngen att vara dar innan halv nio nar incheckningen stanger. Jag lamnade jobbet halv fem for att ta bussen som gick utanfor mitt hus strax efter sex. Da jag akte tidigare fran jobbet var det inte sa mycket trafik och jag var hemma redan halv sex. Jag var hemma en stund och promenerade sen till busshallplatsen. Tio over sex kom bussen och jag klev pa med forhoppningen att det skulle ta en timme och kanske tio minuter, som busschaufforen hade sagt dagen innan nar jag var dar och fragade.

Det gjorde det ju inte! Klockan blev halv atta och vi var inte ens i narheten. Trafiken var HELT galen, vi krop fram, jag kunde ha gatt snabbare till flygplatsen typ... Aven pa motorvagen var det helt stopp, jag var sa himla nervos att jag inte skulle hinna med flyget! Jag satt och vandades i kryptrafiken, men tillslut, de sista femton minutrarna slappte det och vi kunde gassa pa i typ 70 km/h. Tio over atta var jag framme och stod i inceckningen kvart over! Nagra av mina kompisar i Mumbai sa at mig att det var alldeles for tidigt att aka fran jobbet halv fem, tur att jag INTE lyssnade pa dem!

Pa planet sov jag hela vagen, jag tror jag somnade innan vi lyfte och jag vaknade nar vi holl pa att landa. Ingen vackte mig for att falla upp stolsryggen, det kandes som varsta lyxen! Jag var framme strax efter elva, tog en auto hem till min kompis Zainab, var framme 23.50, och som jag redan visste fick jag braka med chaufforen da han ville ha extra betalt for att det var midnatt, men det var ju hela tio minuter kvar sa av mig fick han inga pengar!

De senaste tva dagarna har jag gjort tre chaufforer jattearga da jag har vagrat ge de mer pengar! Men halla, varfor skulle jag!? Jaja, jag dackade i alla fall direkt nar jag kom hem och sov heeeela natten. Det var sa tyst och fritfullt hemma hos henne, inga hundar som skaller som galningar har. Det kandes nastan som att sova pa landet, knappt nagra ljud hemma...

Vi har annu inga planer for dagen, jag ska nog traffa Vinnie i alla fall, mer an sa vet jag inte.. Kanske gar jag och Zainab och shoppar. Jag funderar pa att kopa salwar kamez, indiska klader, och da behover jag verkligen hjalp!

Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0