Shopping

Internet fungerade inte i morse darfor kunde jag inte skriva nagonting. Jag lamnade huset klockan 12 och jag kom nyss hem nu vid nio. Jag har alltsa varit ute hela dagen, och nar jag tankter tillbaka undrar jag hur jag kunde spendera sa manga timmar ute! Jag har hittat tva salwar kameez, som ar typ tva tunikor, byxor och sjalar till. En var redan fardig och en annan har jag sytt upp. Den som ska sys upp ar klar imorgon, jag hoppas den blir bra. Men jag gillade verkligen det tyget. Det kostade lika mycket att kopa en fardig som att fa en egen uppsydd, jag foredrar nog det andra, da kan man fa det precis som man vill.. Fast jag gillade saklart den som redan var fardig ocksa annars hade jag inte kopt den. Bilder kommer senarer for er som ar nyfikna. Pa den som skall bli uppsydd prutade jag foresten pa, sjalva tyget kostade 975 rupiees fran borjan, fick det tillslut for 850. Jag hade fatt det for 800 om inte Vinnie hade kommit mitt i och forstort genom att saga att 850 var ett bra pris. Da gick det inte att pruta mer.. Skraddaren kostar 200 rupiees.

Utover det har jag inte handlat nagot mer, bara lite smatt att ata och dricka under tiden ute. Det har varit extremt varmt idag, sa jag har gatt i snigelfart ute for att inte svettas ihjal. Till och med aldre indier gick ikapp mig, och det brukar aldrig handa!


Comment
Postat av: sannalitens.blogg.se

Svar: Okej ;) vad gör du idag då? :)

2010-11-29 @ 22:54:25
URL: http://sannalitens.blogg.se/

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0