Utflykt

Nu har jag varit ledig fran jobbet hur lange som helst. I torsdags tog jag ledigt for da skulle jag till FRO. Trodde jag skulle vara ledig halva dagen, men det visade sig ju att det tog hela dagen!Fredag var en ledig dag da det var Diwali. Lordag ar en ledig dag, sondag ar en ledig dag, och aven mandag. Sa jag funderar pa att dra till en stad i narheten som heter Mysore, som tydligen ska vara valdigt fint. Tva av mina kollegor har insisterat pa att jag maste aka dit, sa jag hoppas att jag kan aka dit pa sondag.. Men vi far se hur det blir, jag har inga andra sondagsplaner sa det ar ju trist om det inte blir av...

Jag har en kollega pa jobbet som heter Linda. Hon ar en lite aldre dam, som kan franska. Vi arbetar enbart med datorer, och jag tror inte att hon ar sa van vid det. I en vecka har vi jobbat nu, och jag larde mig i princip systemet efter tva dagar, och hon fragar fortfarande alla mina kollegor om hjalp. De maste sitta med henne lange, lange och forklara samma sak om och om igen. Det ar olika tester som vi ska ga igenom, kanske 10-15 stycken, som ska vara klara tills pa tisdag. Hon ar fortfarande pa sitt andra test! Aven fast hon har skrivit ner allting pa papper, steg for steg (tryck pa startknappen, darifran gar du in pa kor osv) sa kan hon inte lara sig. Jag ar lite radd att hon kommer fa sparken for detta, jag hoppas inte det, for hon har slutat sitt  heltids lararjobb for detta tremanaders jobbet. Det var mycket, mycket battre betalt for henne. Hoppas att hon lar sig och far stanna kvar..

Han som har anstallt oss allihopa, hade lovat nagra av mina kollegor ett forskott pa lonen. De skulle ha fatt pengarna i veckan, men de har fortfarande inte fatt nagra pengar. Tydligen sa har tva av mina kollegor bara 200rs kvar att leva pa tills lonen kommer, den ska komma den 10e, men det ar inte sakert.. De kan i princip inte spendera nagonting tills pengarna kommer! De hade tex inte rad att komma till min kompis hus pa Diwali, sa da var det bara jag och tva till... Usch, stackarna, men de har fatt lana pengar av oss om de behover, men de har tackat nej till det... Men fatta att bara ha 200rs kvar pa kontot, det ar typ 30kronor! Och det ska racka i flera dagar... Sjukt!

Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0