Andra dagen

Min andra dag som proofreader.. Jag känner nästan att det redan börjar bli nedräkning, jag får ta och skärpa mig nu! När jag väl lär känna mina kollegor ordentligt så kommer det att bli roligt, och när jag får mitt egna place kommer det vara bättre att bo i Bangalore.. Fast å andra sidan, flyttar jag ifrån mina chefer har jag ju ingen som lagar mat åt mig ;) (Jag hoppas folk förstår att jag är ironisk).

För mig är Bangalore inte en jättebra stad, och jag ska berätta varför.

  • Iförrgår natt regnade det
  • Igår natt regnade det
  • Det är kallt så fort solen försvinner
  • Det är jättekall ac på mitt jobb, och alla vägrar höja temperaturen så jag måste ha jätte varma kläder på mig.
  • Rickshawchaufförerna vägrar köra på taxameter och tar hutlösa priser och jag avskyr dem.
  • Bangalore är inte Mumbai.
Men bara för att jag klagar så betyder det inte att jag inte trivs. Jag älskar att vara tillbaks i Indien och då spelar det nästan ingen roll vart jag är. Och Bangalore är inte så hemskt som jag säger, det är en himla mysig stad med en massa trevliga människor. Och jag har underbara chefer som behandlar som tar väl hand om mig. Mina kollegor är, efter några timmar, härliga kollegor och det är en härlig atmosfär på jobbet. Tiden som har spenderats utanför jobbet och hemmet, har varit i bilen så jag har inte riktigt hunnit njuta av Indien ännu, men det kommer det också.


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0