Fodelsedag

Idag sa fyller en kompis flickvan ar, traditionen har ar att vid tolv sa firas man. Sa igarkvall nagra minuter innan tolv akte jag och Vinnie dit for att fira henne och ata lite tarta. En jattegod chockladtarta bjod hon pa, med en massa kladd uppe pa! Hon matade alla med en tartbit, och sedan matades hon, och fick aven tarta utsmetat i ansiktet. Det pratades nastan enbart hindi, sa vi stannade inte sa lange da det inte ar sa roligt for mig. De flesta av de som var dar ar inte sa bra pa engelska och da blir det ju automatiskt att de pratas hindi.

Det ar verkligen synd att jag inte kan hindi, jag gar miste om en massa. Igar tillexempel, sa ville jag ta bussen hem istallet for att aka rickshaw. Jag stallde mig vid busshallplatsen och fragade de som stod dar och vantade: Yari Road? (gatan dar jag bor) De kollade pa mig, sedan pa varandra och undvek att kolla pa mig igen.. De vagade nog inte saga ett enda ord till mig, sa jag fick ta rickshaw hem i alla fall. Det star namligen ingenstans vilka hallplatser bussarna stannar pa, och sen sa ar bussnumren skrivna i hindi, sa jag fattar anda inte. Jag vet att buss 222 gar hem till mig, men hur ser det ut i hindi?

Comment
Postat av: mamma

Trevlig resa imorgon och välkommen hem



Kram

2010-10-10 @ 16:45:45

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0