Forsta dagen i Bangalore

Resan hit gick bra, jag fick springa till flyget i Istanbul men bade jag och vaskan kom med sa det var lugnt. Nar jag kom till Mumbai var Vinnie dar och motte mig och vi akte hem till honom i nagra timmar. Nar jag skulle checka in till Bangalore sa visade det sig att jag hade 17 kilos overvikt! Jag forsokte dra till med en bra snyfthistoria, men det resulterade bara i att jag fick betala for 10 kilo.. Inte sa bra, men det var ju i alla fall lite battre. Jag fick betala strax under 200 kronor sa det var anda helt okej.

Nar jag landade i Bangalore sa stod jag och vantade pa min vaska nar jag kande att jag behovde ga pa toa, jag var inte borta i mer an fem minuter, men nar jag kom tillbaka var alla manniskor borta, bandet avstangt och en man stod med mina tva vaskor pa en vagn! Vilken service alltsa... Det skulle sta en taxi och vanta pa mig, men Christina ringde och sa att det inte gick att gora sa och att jag istallet skulle ta en prepaid taxi pa flygplatsen sa skulle de betala den nar jag kom fram. Christina och Phillip, hennes partner, satt pa en restaurang och vantade pa mig och vi bestallde lite mat innan vi akte hem till dem. Jag ska alltsa bo hemma hos mina chefer inatt, och kanske nagra natter till beroende pa hur det utvecklar sig. Jag och Phillip ska kolla pa nagra lagenheter imorgon som han har kollat ut i forvag. Jag hoppas att nagon ar bra och att jag kan flytta in snarast! Jag hatar att bo i en resvaska som sagt, och det ska bli sa himla skont att fa sitt eget boende.

Jag ska aven borja jobba imorgon, och jag ser fram emot det jattemycket. Det ska bli himla kul, och Christina sager att det ar flera proofreaders som arbetar dar, norska, danska osv, sa jag hoppas att det ar nagra roliga folk. Da det har kontoret som jag ska arbeta pa ligger en bit fran stan, har Christina och Phillip ordnat sa att det kommer en taxi och hamtar och lamnar mig varje dag. Jag jobbar mandag till fredag 9-18 med lunch och restid inraknat...

Har varit extremt trott idag da jag har sovit ungefar tva timmar, sa jag har bara varit hemma och inte orkat mig ut. Jag ska snart ga och lagga mig sa att jag ar pigg till imorgon bitti.

Ha det!

Comment
Postat av: Lisa

Hej!

Härligt att resan gick bra, att du bara behövde betala för 10kg och väskorna stod redo på en vagn i Bangalore!! Det händer bara dig!

Intressant att du skall bo hemma hos cheferna :-)

Vad skönt att Phillip har kollat upp lite lägenheter, någon av de borde ju vara bra. Det hade varit toppen att flytta in direkt, packa upp och slippa resväskan.

Ser framemot ett inlägg under morgondagen.



Sov ordentligt så du är utvilad imon och så hoppas jag att det är kul personer du skall jobba med.



Imon bär det av till Ullared!!! Jag hör av mig om jag ser Morgan eller Ola-Conny.



Kram

2010-10-26 @ 20:12:00
Postat av: Lisa

Omg, kolla va jag hitta!!

http://www.youtube.com/watch?v=v6pKMcUM0OI



Kram

2010-10-26 @ 20:26:54
Postat av: mamma

Hej

Skönt att resan gick bra och när det gäller extra vikt det har nog löst sig ganska bra, 2oo kr är inte så mycket.



Att sova hos cheferna, det är något nytt.



Hoppas du får en lägenhet snart och som du trivs med

Samma gäller dina nya arbetskamrater. Hoppas allt kommer att funka som du önskar dig.



Lycka till med den första dag på jobbet och hoppas att du är utvilad imorgon på dagen.



Puss och kram och lycka till med allt.



Mamma

2010-10-26 @ 21:02:19
Postat av: Anna larsson

Hoppas att första dagen på jobbet går fin fint. Jag ska hålla alla mina tummar (och eftersom jag bara har två så håller jag mina tår med.) gustaf hälsar också.. Kramp o puss

2010-10-26 @ 21:12:47
Postat av: Sophia

Gud vad spännande Sara! Ska bli jätte roligt att följa dig i Indien:-) Lycka till med nya jobbet, livet och den perfekta lägenheten:-) Kram kram

2010-10-27 @ 06:16:46

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0