Framsteg

Alltså kan ni förstå, jag har fått ett nytt simkort! Jag har ju väntat ända sedan jag kom hit, och idag så skulle jag träffa min kollega och jag frågade om han kunde hjälpa mig. Och japp det kunde han, han hade ett gammalt simkort hemma som han aldrig använt så han gav det till mig. Nu slipper jag bli ruinerad varje gång jag pratar i telefon. Har man ett Mumbainummer i Bangalore så kostar det en del extra nämligen...

Så jag träffade alltså en kollega idag, Bala heter han, vi åkte till ett ställe som heter Nandi Hills, en bit utanför Bangalore. Ett högt berg, med jättehärlig utsikt, men det var himla kallt. Jag hade bara trekvarts jeans och en ganska så tunn tröja på mig, och jag frös en massa. Men det var kul att vara där, vi köpte en massa god indisk mat som tack och lov inte var stark och så satt vi och tjötade en del. Vid halv sju var jag i stan igen, och då träffade jag en kompis från Mumbai. Vi gick och åt indisk mat vi med, och snackade en del också. Skönt att kunna vara ute på stan endel, jag har ju knappt hunnit med det.

Imorgon så är det en helgdag i staten Karnataka, där jag bor. Så jag är ledig, vilket är himla skönt. På fredag är det Diwala och då är jag också ledig, så jag jobbar alltså bara 3 dagar nästa vecka! Vilken lyx alltså. Så imorgon ska jag träffa min kollega igen, och jag får se vad vi hittar på. Det ska finnas ett stort och bra shoppinmall i Koramangala, där jag förmodligen ska flytta, så vi kanske åker dit och kollar lite. Det finns nämligen inte så mycket turistiga saker här att kolla på, jag har frågat flera stycken, men jag får inga förslag, förutom att åka utanför Bangalore... 

Här är några få bilder Nandi Hills från idag..







PS. Jag glömde ju nästan ge er mitt nya nummer! +91 725 997 4003

Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0