Indiska favoriter

Top tre indiska favoriter;



Det som jag tidigare trodde hette Malai, har jag nu pa min knaggliga hindi fatt reda pa att det heter Bali. L;et uttalas som en blandning mellan l och d, ett konstigt ljud som vi inte har i svenskan.. Det har ar sa sjukt gott, och den narmaste smakforklarningen ni kan fa ar Aggost. Fast mycket, mycket godare och sotare.. Det har saljs av man ute pa gatorna, de gar runt med ett stort bord pa hjul och sa far man saga hur mycket man vill ha. Det har som ar pa bilden kostar 10 rupies, strax under 2 kronor...  Jag hittar dem sa sallan, i och med att de gar runt med sina bord haller de ju inte till pa samma stalle. De flesta gangerna har jag stott pa dem pa tagstationerna. Jag har ingen aning om vad detta igentligen ar, men mycket mumsigt ar det och de serveras pa fina blad..



Sweet Lassi koper jag i princip varje eller varannan dag. Det ar en dryck pa youghurt och som namnet papekar ar sot. Det finns ocksa olika smaker att kopa sasom, mango, banan etc och aven en som ar salt, men jag tycker mest om den naturella sota lassin



Sizzlers ar som sagt nagot av det godaste man kan ata har. Alskar verkligen alla mina sizzlers som kommer i en massa olika varianter, finns aven vegetariska for de som gillar det. Jag hade kunnat ata sizzlers varje dag, sa gott ar det.



Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0