Min andra arbetsdag

är nu avklarad, och det gick smidigt! Jag blev bjuden på lunch av min kollega, 20 rupiees tack för det=), och samma manliga kollega såklart, tyckte också att jag skulle flytta hem till honom och hans kompis. Tack, men nej tack jag bor hellre själv! De flesta kollegor är unga killar och himla roliga, de blev otroligt imponerade av min hindi idag och de ville såklart lära mig mer, så är det med oss språkkunniga, vi är väldigt hungriga på språk ;). Det finns även två äldre män, Vasu som snackar danska och Vijay dem är så himla roliga och känns lite som två coola mor eller farföräldrar.

Jobbet är inte jättespännande, men jag hoppas att jag klarar mig igenom de här tre månaderna utan problem. Så länge man har fritid och roliga kompisar så ska det nog funka bra.. Jag har fortfarande inte varit ute och upptäckt Bangalore, jag har helt enkelt inte haft tid, men nu till helgen så är jag ju långledig och då ska jag ut och upptäcka stan! Det är himla tråkigt att inte ha några kort att lägga upp, kanske kan ta kort på mitt "campus" imorgon, ska försöka komma ihåg att ta med kameran när jag går på lunch! Jag har alltid kameran i väskan, men vi får ju inte ha någon kamera på kontoret så den får ligga utanför och vänta på mig...

Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0