Mitt visum

Så här ser det bästa visumet ut. Employment, ett helt år och jag kan komma och åka härifrån hur många gånger jag vill! Jag har försökt att få det så länge, och nu har jag det äntligen. Det är väldigt värdefullt för mig. Nu är jag nästan indisk medborgare..



Inom två veckor i Indien måste jag registrera mig på ett ställe som heter FRRO = Foreigner Regional Registration Office. Jag måste registrera att jag bor, arbetar och betalar skatt i Indien. Jag kommer då efter ett tag att få papper på att jag får hyra lägenhet, och att jag på vissa turistattraktioner får betala samma pris som indier. Ja, det är ofta olika priser för indier och turister! Men den här gången är jag inte i Indien som turist och det känns toppen.. Jag har dock bara hört hemskheter om FRRO, ALLTING krånglar och jag kommer bli galen! Kan man inte prata hindi, eller det indiska språk som nu betalas där man befinner sig, kommer man inte klara av att registrera sig. Jag är säker på att det kommer några frustrerande och irriterade inlägg om FRRO senare....

 

Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0