Nyfikna?

Ja, det antar jag att ni är nu, jag har ju inte skrivit på länge.... Så idag var det alltså första dagem på jobbet, jag vaknade vid sju och jag var på Nordictalks kontor strax innan nio. Halv tio kom det en man för att hämta mig till nästa kontor, där skulle jag och en annan kvinna vid namn Linda (indisk) registrera oss, det tog ungefär två timmar. Klockan 3 var vi på det kontoret där jag ska jobba, Global village. Jag blev så förvånad när vi kom in på kontoret och det inte var en enda vit människa där! Jag hade förväntat mig ett rum fullt med utlänningar, men men... De verkade himla trevliga i alla fall... De visade mig jobbet i tre timmar, och jag kan nog redan idag säga att jag kommer bli så UTTRÅKAD! Det var inte ett dugg som jag hade förväntat mig, knappa in data på datorn... Men de jag jobbar med, iaf några stycken verkar himla roliga så det ska nog funka ändå.. En jättedålig sak med jobbet är att man inte får ha med sig kamera in. Vilket innebär att min mobil får jag lämna utanför för den har en kamera.. Men hallå, går det ens att köpa mobil utan kamera idag?
 
Jag har ju en privat taxi och chaufför som jag delar med Linda. Min chaufför heter Deepak och är jättegullig. Jag har bara träffat honom i några timmar, men han har redan hjälpt mig en massa. Hjälpte mig att fylla på mitt simkort, inte för att jag behöver hjälp med det men han körde mig till stället och hjälpte mig när det blev krångel... Såklart att det ska vara krångel, annars är det ju inte Indien... Jag har ett Bombay nummer och fyller man på det i Bangalore eller en annan stat så kanske pengarna inte kommer in på kortet som det var i mitt fall.. Deepak ringde och fixade. Han sa också att han ska fixa ett Bangalorenummer till mig istället.. Tack snälla Deepak =).

Jag bor långt ifrån Global Village där jag jobbar, idag tog det mig en och en halv timme att komma hem! Jag vill så snart som möjligt flytta till min egen lägenhet och den ska ligga i Koramangala, som enligt Linda är det poshaste  området i hela Bangalore =)... Mellan Koramangala och Global Village är det bara ungefär 30 minuter, så det är mycket bättra.. Vi skulle egentligen kolla på lägenhet idag, men i och med att jag kom hem så sent så orkade vi oss inte dit. Vi ska förmodligen (förmodligen säger jag för här vet man ingenting säkert) kolla på lägenheter imorgon.. Jag vill flytta in innan måndag så jag slipper ha sån lång resa till och från jobbet...

Så nu bor jag som sagt hemma hos mina chefer, jag sitter i soffan och dricker en drink tillsammans med Philip, medans Christina står i köket och lagar mat till oss, hihih... Alltså det känns ju lite konstigt, men jag erbjöd min hjälp men hon ville inte ha hjälp..

Bilder och videos kommer när jag har tid, kanske efter att jag har flyttat. Jag antar att det inte finns internet i min nya lägenhet, så det kanske dröjer ett bra tag innan jag kan lägga in sådant..

Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0