Prutning....

Jag ar av den uppfattningen att jag inte far samma pris som indierna nar jag handlar pa gatorna, dar det ar meningen att man ska pruta. Halva priset av det forsta priset de sager brukar vara ett bra pris. MEN, jag tror att de startar med ett hogre pris for mig, sa aven om jag prutar ner till halva priset sa slutar det med att jag betalar mer an andra.. Det har ar vad jag tror i alla fall.

Sa nar det ar nagonting speciellt, som kanske kostar lite mer sa brukar jag alltid ga dit och pruta, se vad jag far for pris och senare skicka dit Vinnie sa att han kan pruta at mig. Sa gjorde jag alltsa igar, nar jag var pa Manish market som ligger i narheten. Jag var dar for att jag skulle skaffa en mehendi, hennatatuering, och hittade ett par skor nar jag strosade runt efterat. Hela tiden under marknadsvistelsen forsokte jag prata sa mycket hindi som mojligt, jag lat typ sa har: Den sko hur mycket?
Mitt hus ar har.
10rupies ata, 10 rupies pase. So, 20 rupies..

Ja, ni forstar alltsa valdigt basic.. Men i alla fall, jag prutade sa gott jag kunde pa hindi, jag kan alla hundra, och tiotal upp till 50, resten kanner jag igen, men kommer inte ihag nar jag ska saga det sa alltsa kan jag ju inte pruta hur som helst. Efter mycket om och men fick jag ett pris pa 150 rupies. Jag gick vidare och typ 10 minuter senare kom Vinnie fram och skulle pruta. Han gav exakt samma pris som han givit mig och Vinnie anade da att han forstod.. 5 minuter efter det, sa gick jag dit igen och skulle kopa skorna, och da fragade han mig om min kompis hade varit dar. Jag forsokte halla mig for skratt nar jag samtidigt sa nej. Jag kan ju inte avsloja min prutningstaktik! Haha, men fastan jag redan hade varit dar och prutat ner skorna till 150, ville han ha 180 anda.. Sa jag fick pruta igen, men tillslut kom jag darifran med 150 som var ett okej pris...

Sahar ser mina skor ut...

Och sa har blev min mehendi.. Har aven kopt med mig lite henna hem om nagon nu skulle vilja ha en tatuering.. Jag kan ocksa saga att ju morkare tatueringen blir ovanpa handen desto mer omtyckt ar du av din svarmor. Och ju morkare den blir pa handflatan desto mer alskad ar du av din partner.. Min blir ganska mork, sa det ar ju tur for mig =)


Comment
Postat av: Lisa

Hej!

Jättefin tatuering och supersöta skor!! Sådan vill jag också haaaa :-)



Snart ses vi!!



Kram kram

2010-10-11 @ 14:10:33

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0