Sängen

Jag ligger redan i sängen, klockan är 22.37 och det är ganska tidigt för att vara i Indien. Men jag känner mig så himla trött, jag behöver verkligen få sova ut. Jag måste ju gå upp 06.30 nuförtiden, helt sjukt tidigt! Men så är det när man arbetar och är vuxen. Jag ska snart sätta på en film som jag har försökt kolla på tre gånger, men somnat till varenda gång. Jag får en mjukstart på jobbet, den här veckan har jag jobbat tre dagar, och nästa vecka ska jag också jobba tre dagar, måndag och fredag är helgdagar! Fredag är Diwali och då ska mina chefer ha fest med sina anställda, så det blir jag, Christina, Philip, Gino och Anti.. Och nu i helgen har jag blivit bjuden på fest av en kollega som jag har glömt namnet på (alltså det är helt omöjligt att lägga namnen på hjärnan, försök själva; Vasu, Vijay, Rami, Upendra hette han så?) jag får se om jag kan gå för han bor extremt långt borta. Kanske kan gå om jag har flyttat tills dess, men det vet man ju inte det tar ju en evighet att kolla på place här. Vi skulle göra det, fixa simkort och registrera mig hos polis och FRRO första dagen men ingenting är ännu fixat! Men så är det här i Indien, förvänta dig inte att någonting går snabbt!

Comment
Postat av: mamma

Hej Sara



Det gör du rätt i att lägga dig tidigt. Du måste verkligen försöka sova och vila dig.



Hur går det med lägenheten? Hoppas att det händer något snart, så att du får vara själv.



Roligt att läsa dina inlägg,du är verkligen flitigt och skriver ofta, och det tycker jag är så roligt att läsa.



Ha det gott



Puss o kram

Mamma

2010-10-28 @ 21:12:41
Postat av: Lisa

"Jag ska snart sätta på en film som jag har försökt kolla på tre gånger, men somnat till varenda gång" - så är det när man jobbar!! Nu vet du varför jag alltid är såå trött :-)

Härligt att det är kort vecka nästa vecka och att det blir lite fest med kollegorna. Du får ta kort på de och lägga ut på bloggen, så jag vet hur de ser ut.



Imorgon är det äntligen fredag, då kommer Kims mamma på besök och på lördag blir det julmarknad på Marstrand.

Idag gjorde jag förresten kumquat marmelad, hur lång tid tror du det tar innan Kim har käkat upp hela den? Den är säkert slut till nästa helg! Ha ha :-)



Ta hand om dig!!



Kram kram

2010-10-28 @ 21:29:08

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0