Bilder

Oj, nu var det lange sedan jag skrev igen =(. Haromdagen sa var jag i Sodra Mumbai och gick till en moske som heter Haji Ali. Har aldrig varit dar tidigare sa det var kul att komma dit. Den ligger jattefint, precis vid vattnet. Det har precis varit Ramadan, och under den muslimska hogtiden sa ar det tydligen vanligt att man ger ganska mycket. Det har varit sjukt mycket tiggare overallt, och speciellt runt moskeer. Sa hela langa vagen fram till mosken Haji Ali kryllade det av folk som ville ha pengar.

Nar vi skulle ga darifran sa gick vi bakom tre, fyra tiggarflickor. En av flickorna bar pa en litet barn, knappt ett ar. Helt plotsligt ser jag hur flickan ramlar och tappar barnet i asfalten! Jag vet inte om barnet var drogat for det reagerade inte overhuvudtaget. Jag blev helt chockad, och flickorna borjade skratta, plockade upp barnet och gick vidare. De tiggarna som satt runt omkring sa sinsemellan att det maste vara ett barn de har fatt for att fa mer pengar, berattade Vinnie for mig. Det ar manga kvinnor och barn som gar runt och tigger med bebisar for att kunna fa mer pengar, men det behover inte alltid vara deras, utan det ar tydligen lonsamt med sma barn...

Har kommer lite bilder;
Det har varit annu en festival, Ganpati, och da ar de ute pa gatorna och dansar lite...
Var hemma hos en kompis, och det har var hennes utsikt..
Utanfor Haji Ali
Mosken
Haji Ali skymtas i bakgrunden
Jag tackte haret, och fick komplimang av sakerhetsvakten som tyckte jag var sa fin.
Langa vagen fram till mosken.


Comment
Postat av: Ella

Vad fina ni var på bilden där ni står ihop! =)

2010-09-12 @ 18:06:30
Postat av: Sara

Tack, vad snallt av dig=)

2010-09-12 @ 20:47:36
URL: http://sarasindia.blogg.se/
Postat av: Sara

Det man inte ser pa den bilden ar alla 10tal indier som star i en halvcirkel och ska kolla nar kortet tas pa oss. Hur kul det nu kan vara...?

2010-09-12 @ 20:49:09
URL: http://sarasindia.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej!

Fin moské och du passade bra i slöjan också.

Skriv inte mer om hemskheter med barn - klarar inte av att läsa det. Så hemskt!! Allt för att få pengar.



Vi hörs snart igen!



Kram Lisa

2010-09-13 @ 15:08:23
Postat av: Sara

Ja, visst gjorde jag. Kanske ska bli muslim.. Ja, det var ackligt det som hande med barnet, men det ar ju verklighet har..

2010-09-13 @ 17:02:07
URL: http://sarasindia.blogg.se/

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0