Ganesh

Idag var det tydligen sista dagen pa festivalen. Jag och Vinnie skulle ut och ata tidigare ikvall och typ 100 meter fran huset sa fastnade vi i trafiken, det helt tjockt med bilar och lastbilar och bilar som blev framputtade och manniskor som dansade och manniskor som spelade trummor. Jag tog en massa filmer som jag tyvarr inte vet hur man lagger in har i bloggen, tog nagra fa bilder ocksa, men min kamera funkar inte sa bra nar det ar morkt. Men jag kan lagga upp de imorgon anda sa att ni kan fa se lite hur det sag ut. Det ar himla haftigt faktiskt med sa manga manniskor som star i grupp och dansar till nagon som spelar trummor eller bara har en skiva pa i bilen!

I och med att Vinnie inte firar den har festivalen vet jag inte sa mycket om den. Men ni kan lasa mer har;
http://en.wikipedia.org/wiki/Shree_Ganesh_Chaturthi

Comment
Postat av: Lisa

Det där med att många männsikor dansar i grupp till musik såg jag faktiskt i Sydney på nyår. Det var en svart kille som spelade afrotrummor och mängder av människor som dansade till. Häftigt att se :-)Man rycks liksom med i musiken.



Idag skall jag på min första italienskakurs och på onsdag börjar stickningskursen. Jag har inhandlat stickor och garn - behöver du gissa vad det är för färg på garnet?? ;-)



Kram

2010-09-13 @ 15:11:49
Postat av: Sara

ROSA! =)Vet du vad du ska borja sticka da? Hoppas det gar bra pa bada kurserna och att det ar roligt ocksa..



Kram

2010-09-13 @ 17:03:28
URL: http://sarasindia.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vet inte vad vi skall börja sticka, det första det är fokus på är nog bara att komma igång. Jag håller dig underrättad hur det går.



Hemma igen efter första italienska kursen - vilket tempo! Jag måste verkligen plugga och komma ikapp, missade tyvärr förra lektionen och det märks..



Kram

2010-09-13 @ 21:50:29
Postat av: Sara

Jobbigt med sa hogt tempo, fast samtidigt ar det ju himla bra. Da kommer man ju nagon vart i spraket! Du far se till att inte missa mer lektioner bara.. Du kanske kan borja med en halsduk till dig sjalv, det maste ju vara ganska enkelt..



Kram

2010-09-15 @ 09:43:20
URL: http://sarasindia.blogg.se/

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0