Ganpatti Bappa Moriya

Ja, sa lat det sista kvallen pa Ganeshfestivalen. Folk gick runt med sina statyer och sjong detta. Jag var under dagen pa Juhu beach, en jattestor strand som vid detta tillfalle var helt smockad med folk. Nar jag sag alla manniskor trodde jag direkt att jag skulle tycka det var jattejobbigt och aka hem efter typ fem minuter, men jag hade sa himla roligt att jag var dar i nastan tre timmar! Folk gav mig en massa sotsaker som jag tvingades att ata, barn familjer och vuxna ville att jag skulle ta kort pa dem och trangdes framfor kameran pa mig, folk ville ta kort med mig ocksa. Forsta klivet jag tog pa stranden blev jag erbjuden att vara med i direktsand tv (nej tack!), en grupp tvingade mig att dansa i ring med dem, och sakert hundratals manniskor samlades runt omkring for att kolla nar jag dansade. Filmteamet hittade mig saklart da, jag hoppas verkligen inte de filmade mig nar jag dansade... de fragade igen om jag ville vara med pa tv, men jag tackade nej. Jag tog en massa kort innan min kamera tillslut dog, dumt av mig att inte ladda den ordentligt innan jag akte dit. Vagar var avsparrade vilket gjorde det svart for mig att komma hem. Verkligen tur att jag akte dit pa dagen, annars hade jag absolut inte kommit hem..

Nar jag val var hemma var det redan morkt och festivalen fortsatte. Jag horde musik precis utanfor huset sa jag bestamde mig for att fortsatta firandet.. Jag kom ut och en lastbil med en jattestor staty stod mitt i vagen, de hade varsta hogtalarsystemet och spelade hog musik och dansade.. Igen ville de ha med mig, sa jag fick snallt stalla upp en stund.. Lastbilen korde ungefar 2 meter och stod sedan stilla i en kvart innan den korde tva meter igen. De skulle till stranden ungefar en kilomter bort, sa ni mattesnillen kan ju rakna ut hur lang tid det tog for dem! Jag har inte det talamodet sa efter en stund gick jag vidare.. Hittade fler lastbilar med musik och statyer och bara en sjukt massa folk.. Manniskor stannade for att kolla pa mig, ville ta kort pa mig och att jag skulle ta kort pa dem, en familj pa MC stannade sa att den lilla dottern pa 1,5 ar kunde skaka min hand.. Aven andra kom fram och ville skaka hand.. Dock skrev jag inga autografer, lite besviken blev jag... Kom tillslut fram till Versova beach, som inte ligger sa langt fran mig, och kollade nar de sankte ner de riktigt stora statyerna!

Nu ser jag fram emot nasta stora hogtid, Diwali, som ar i oktober/november...




Comment
Postat av: Ella

Det där verkade ju kul! =D

2010-09-24 @ 19:32:04
Postat av: Sara

Och det var det oxa =)

2010-09-25 @ 08:48:55
URL: http://sarasindia.blogg.se/
Postat av: Sophia

Ser underbart ut! Gud vilken stjärna du är därborta:-) Jag tycker du ska vara blond en stund till, brunett kan du alltid bli när du kommer hem igen när det väl händer...Kram

2010-09-25 @ 16:15:53

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0