Indisk mat


Sa har brukar min Masala Dosa se ut, jag tycker den ar lite enklare att ata an den som ar sa lang. Fast jag har anda lite svart att ata med en hand, min vanstra hand vill garna hjalpa till! Jag kan tillagga att indier inte ater med vanster hand, for att det ar den de anvander till andra saker sa som toalettbesok etc. Jag har inte blivit sa indisk, men jag forsoker anda att inte ata med vanster hand sa att jag inte ska fa konstiga blickar.. Jag borjade faktiskt ata med skeden och gaffeln som kom till, men blev utskrattad sa kampade med handen istallet.

Testade pa en ny matratt haromdagen. Paneer Kadai. Da jag inte ar valdigt fortjust i chappatti eller naanbrod, ater jag helst med ris. Mycket lok var det i som jag bara alskar, hade aven mycket tomatsmak. Det gick bra till en borjan, men efter nagra tuggor kande jag hur det borjade brinna i min mun! Sjuuuukt starkt var det, men jag fick anda ner allting. Tog ungefar en halvtimma efter att jag slutat ata tills det slutade branna i munnen.

Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0