Indisk mat

Jag kom pa att alla kanske inte kanner till Indisk mat sa mycket. Inte for att jag gor det heller, jag tycker ju inte ens att det ar sa gott och nar jag val ater det, vaxlar det typ mellan 4 ratter... Men jag tankte att jag kunde ta kort pa matratterna och visa er...
Sa har har jag tva matratter som jag gillar

Paneer tikka masala med ris. Ostbitar i en massa, massa gravy! Jag har blivit vegetarian under regnperioden, annars hade jag hellre valt Chicken tikka masala.. Mycket god ratt, inte sa stark och lite sot i smaken.

Masala Dosa. Jag har faktiskt ingen aning om vad det har ar, en lagom potatisklick ligger i mitten av det har "brodet?" Valdigt lang ar den och far aldrig plats pa en tallrik. Jag foredrar att de gor "brodet" som en triangel istallet. Mina stammishak vet om detta, sa jag behover inte ens saga till om det langre. Kommer med tva dipper, den vita har smak av cocos, och en rod sas som ar ganska stark. Aven den har ratten ar mycket god!

Comment
Postat av: Sophia

Ser gott ut! Jag saknar Indien så! Hittade en resa för 4.500 kr, försöker bara övertala Jonas nu också.

Akta dig för ögongrejen tjejen, men ögonen blir ju lite skumma i Indien av alla avgaser också, så ögondroppar brukar kunna hjälpa.

Kram kram

2010-09-20 @ 10:54:47
Postat av: Ella

Vadå blivit vegitarian? =O

2010-09-20 @ 18:05:48
Postat av: Sara

Ja, overtala honom det tycker jag du ska gora!! Riktigt skont att vara har nere och det kommer ni ocksa att tycka om ni val kommer ivag...



Jag har blivit vegetarian for en period. Det ar regnperiod nu och jag tror inte de ar sa duktiga pa att ta hand om ravaror da. Sa for min egna skull har jag valt att bli vegetarian nu.. Fast jag ater kyckling pa Subway=)

2010-09-24 @ 14:16:49
URL: http://sarasindia.blogg.se/

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0