Sweden - Switzerland - Sudan?

Inte for att det ar okej att alla i hela Indien tror att jag kommer fran Schweiz, men det kan jag anda forsta. Men det som jag rakade ut for idag tar nog priset.

Nar jag var ute i Lokhandwala idag, en jatteharlig och lang gagata, borjade det osregna och jag stallde mig under tak utanfor en butik tillsammans med en massa annat folk. En trevlig man borjade prata med mig, och till slut sa fragade han:

Mannen: Are you american?
Jag No, Im Swedish.
Mannen: Aaa, okay. Does that mean Swudan (Konstigt uttal, men det lat ungefar sa)
Jag Yes, I am from Sweden.
Mannen Oh, nice place.
Tystnad.
Mannen: People from Swudan usually have dark face and curly hair!
Jag: (Kunde inte lata bli att asgarva nar jag fattade vad han menade). I am not from Sudan! I am not african! I am from Sweden in Europe. Did you think i was from Africa?
Mannen: No, you dont look african, thats why I said they usually have dark skin and curly hair. Oh, so thats two different countries?
Jag Yes, that is two very different countries.

Haha, det var nog det roligaste pa lange!

Comment
Postat av: mamma



Hej Sara



Hur mår du? Det händer alltid roliga saker med dig.

Har läst alla dina inlägg på blogg och det verkar som det gick bra för dig i Bangalore och att du tyckte den var en bra stad. Du bodde fint, iaf och blev verkligen omhändertagen.



Vi får försöke prata igen när det passar dig.



Lisa o Kim är nu i Portugal och verkar ha det bra på playan.



Pussa o kram



Mamma

2010-09-04 @ 18:28:59
Postat av: Lisa

Heej!



Kul att se alla dina bilder från Bangalore!! Du måste berätta allt när vi höres på tele.

Nu är vi hemma hos Fernanda, kl. är 09.26 och ingen har vaknat ännu,vi har legat vakna sedan 07.30....

Idag skall vi ut på stan med Miguel, hans flickvän Joana och Alexandra vilket skall bli kul!!!



Vi hörs snart! Ta hand om dig!!



Kram Lisa

2010-09-05 @ 10:29:21
Postat av: Sara

Japp, jag ska beratta allting senare nar vi pratas vid. Du far halsa Fernanda och alla andra. Hoppas ni hade kul tillsammans nar ni var ute, vad hittade ni pa?



Kram

2010-09-06 @ 18:58:39
URL: http://sarasindia.blogg.se/
Postat av: Sussi & Per

Hej! Gud vad roligt att han trodde att du var från Sudan. Du ser ju nästan ut som det, FÖRUTOM att du inte är mörkhyad och har krulligt hår!



Kram!



e vvvhghv nnxfvfffffffdychvjv7yc vvevececcvccccccvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvzx vvvvxzx x f (hälsning från Isabella som älskar att knappra på tangentbordet, dock oklart vad hon vill säga med denna hälsning)

2010-09-08 @ 15:31:15
Postat av: Sara

Ah, vad kul med en halsning fran Isabella.. Jag forstar vad hon menar, vi har lite hemlisar hon och jag namligen..Du kan halsa tillbaka detsamma till henne..

2010-09-12 @ 16:13:25
URL: http://sarasindia.blogg.se/

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0