Busy dag

Jag har varit ute i flera, flera timmar och det blir man väldigt trött av här i värmen. Först så var jag iväg med min skräddare på lunch!? Ja, ni hör ju hur det låter.. Han blev nog lite förtjust i mig när jag kom till hans butik och ville fixa kläder, så han bjöd ut mig på lunch idag! Han kom och hämtade mig på sin vespa och sedan åkte vi till någon restaurang. Jag fick nästan lite dåligt samvete att han skulle spendera pengar på mig, en skräddare kan inte tjäna mycket pengar här! Men han ville ju betala, så vad kunde jag göra...

Efter det hade jag en del småärenden att fixa, sedan fick jag ett samtal om att en gammal, gammal vän var i besök i Bangalore, så då begav jag mig iväg för att träffa denna vän. Satt där och snackade ett bra tag och hade det trevligt, sedan åkte jag hem. Har precis kommit hem och nu är jag så sugen på att bara ligga i sängen, käka popcorn och sätta på en film..

Min roomie Sam kom förresten hem från Singapore idag. Visste ni att hon köpte sin flygbiljett, tur och retur för 6000 rupiees? Vilket är ungefär 1000 kronor. Och dagen innan hon åkte iväg till Singapore sade hon att biljetterna hade gått ner i pris och endast kostade 4000 rupiees tur och retur! Jag måste nog ta mig till Singapore känner jag, nu när det är så himla billigt! Ska bara hitta lite tid och pengar till det först..


Comment
Postat av: Lisa

Oj, ja det var billigt att resa till Singapore.

Du borde passa på att resa lite nu när du ändå är i Asien :)



Du är så himla busy hela tiden, vem är förresten den här gamla vännen du refererar till? Jag blir så nyfiken när du inte skriver ut namn....



Nu skall jag in till stan och kolla läget. Jag vill shoppa galet mycket, men plånboken tillåter inte det. Eler jo det gör den, men det blir så jobbigt nästa månad då!



Kram kram

2011-04-04 @ 15:40:43

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0