Hund drama

Såklart att det är lika regnigt ikväll, det var det jag anade. Det var knappt soligt överhuvudtaget imorse.. Så nu har jag precis vart och köpt lite choklad och sådant, som jag kan ha när jag måste vara hemma och kolla på film. Även idag fick jag vada i vatten, enda skillnaden var att det var sjukt kallt vatten! Höll på att frysa sönder mina fötter nästan..

När jag var ensam hemma lite tidigare idag så inträffade värsta dramat.. Jag hörde hur den minsta valpen gnydde, det brukar han göra, men inte så här mycket och högt. När jag kommer ut, så sitter han fast i grinden, haha! Stackars lilla valpen, (dock var det inte roligt när jag såg honom, bara lite grann nu efteråt)... På bilden nedan kan ni se min grind, han försökte smita igenom, men hans rumpa var för stor så han satt fast, med pilen i magen.. Jag försökte trycka igenom honom, men det gick verkligen inte.. Han gnydde och dreglade en massa, han var säkert livrädd. Och jag såg framför mig hur han skulle dö där, om han inte kom loss.. Jaja, efter mycket om och men, började alla andra hundar skälla hysteriskt då några män kom närmare för att hjälpa valpen. Valpen fick panik och lyckades på något sätt slita sig loss. Han såg helt upprörd ut, han gick direkt och gömde sig för att vila. Jag gick ut med en skål vatten till honom och han drack hur mycket som helst.. Som tur var blev han inte spetsad av pilen, han försökte smart nog komma in via sidan, som jag täcker på bilden, för där fanns det en liten mur så han kom högre upp.

Nu är han i alla fall loss och ligger som vanligt här utanför mig och sover, då det regnar ute..

 


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0