Idiot

För er som har bott ett tag i Indien vet att det finns människor som säljer och samlar in saker. De åker runt på cykel eller har en vagn som de drar med sig och skriker ut vad de är för några, typ; Hej jag samlar på skräp, kom och ge mig. Eller, Hej, vill du köpa mina fina grönsaker... Jag kommer ihåg när jag bodde i Pune så var det en man som kom varje morgon, och jag avskydde honom för att han alltid väckte mig! Här där jag bor nu, är de inte så tidiga, men de kommer dock varje dag. En av mina favoriter är en man som rullar runt på sin cykel full med kokosnötter. Vad han ropar har jag ingen aning om, antar att det är något i stil med; kom och köp mina goda kokosnötter för en billig peng. Men det det låter precis som han ropar det engelska ordet idiot!

Så, av denna enkla anledningen, på grund av vad han ropar, kallar jag honom nu för Idiotman!


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0