Indier och deras starka kryddor

Igår när jag var så nöjd efter att ha hittat mina "grillchips - wannabe" så var jag snäll och bjöd min vän på dem. "Mmm, skitgoda" fick jag som respons. Efter en liten stund "Fast de skulle vara lite starkare" varav han går in i köket och letar fram chilipulver som han strör över mina ringar! Jag fick ett utbrott och ryckte bort mina lökringar! Snacka om att förstöra smaken... Men det är typiskt indier. (Ja, han fick några ringar sen, som han kunde ha för sig själv. Var bara tvungen att komma över chocken först!)

Och idag bjöd jag på lunch, skitgod spagetti och köttfärssås hade jag gjort med massa smak av timjan, basilika och oregano. Efter två sekunder "Jag kan inte äta det här, det smakar ju ingenting".

Det smakade ju massor, det var bara det att det inte var starkt. Jaja, desto mer mat till mig. Han har nog lärt sig att han inte får "god" mat hemma hos mig, då får han helt enkelt äta innan han kommer hit.


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0