Jag blir så trött

Blev väckt tidigt av min roomie som ringde mig från Delhi. Hon bad mig att kollar runt i hennes rum efter byxor som hon hade glömt packa med sig. Jag hittade dem, hon bad mig packa ner dem i en påse, så skulle hon ringa till Blue Dart, ett företag som skickar iväg saker express, så att de kunde hämta upp paketet här hemma. Efter samtalet gick jag och lade mig igen för att det var så tidigt, och jag vaknade inte förrän det ringde på dörren...

Då var det en man från Blue Dart, han packade in paketet med ordentligt med tejp, bad om adressen och sedan fick jag betala. 700 rupiees skulle det kosta, och jag reagerade först på att det var så himla dyrt, men sen så gjorde han någon uträkning, sade att det skulle komma fram dagen efter innan klockan tolv, så jag tänkte att det kanske var så dyrt. Plus att jag var nyvaken och inte orkade engagera mig...

Försökte ringa min roomie när mannen var här, för att berätta priset, men hon svarade inte, så jag betalade och han gick... Några timmar senare ringde min roomie tillbaks och sa att han helt säkert hade lurat mig. Hon ringde och hotade med att hon skulle ringa till hans chef, vilket han såklart inte ville, så han ska nu komma tillbaks med pengar...

Han som verkade så snäll, han gav mig sitt namn och nummer och ville att jag skulle ringa honom nästa gång jag behövde skicka något (såklart, om han tar överbetalt så). Så nej, Shrinivas på Blue Dart, jag kommer absolut inte ringa dig nästa gång. Jag hoppas det var värt besväret när du nu förlorar en kund!

Att man inte ens kan lita på "ordentliga" företag gör mig så himla trött! Hur mycket blir man lurad i det här landet egentligen?! Idioter.....


Comment

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0