Lång dag

Jag skulle träffa en kompis idag, det visade sig att det var en mil från mitt hus. Trodde inte det var så långt. Tog en auto dit, mennär jag väl skulle hem så hade jag bestämt mig för att ta bussen då det kostade så mycket... När jag stod och väntade på bussen så kände jag av en liten kyligare bris, vilket är mycket skönt i ett land där det är 30+ varje dag. Jag kollade upp mot himlen och såg att det började bli lite ljusgrått, tänkte att det kommer säkert börja regna. Vilket det också gjorde. Men då satt jag redan på bussen som tur var, då var det endast mysigt.

Men sen var jag tvungen att byta buss på en av de större busshållplatserna här i Bangalore. Jag sprang runt som en vilsen, och frågade en massa efter min buss. Mitt i allt träffade jag en av mina gamla elever, det var jättekul! Men som sagt, så sprang jag runt i regnet och letade efter min buss. Till slut såg jag en passande buss, hoppade på och till min fasa var det en buss med AC! Jag var långt hemifrån, jag var blöt, det var kallt i bussen, såklart frös jag halvt ihjäl mig. Jag hade oturen att åka hem när det regnade + var rusningstrafik = kaos! Det tog ungefär två timmar innan jag var hemma... Så restiden för att träffa min kompis var ungefär 4 timmar..

När jag kom hem var jag ganska så blöt, hoppade ur mina kläder och tog på mig myskläder istället. Nu tänkte jag att jag ska äta lite chips, (det blir sweet chili chips, men jag kommer drömma om grillchips) kolla på film och lyssna till bullret från åskan. En riktig myskväll med andra ord =).


Comment
Postat av: Elin

Hej Sara!



Tack för en intressant blogg! :)

Jag skulle gärna komma i kontakt med dig då jag troligtvis flyttar till Bangalor i sommar för jobb ..¨

skulle va kul att få höra hur du tycker det är osv! du når mig på min mail [email protected]



Vi hörs!



//Elin

2011-04-19 @ 22:28:44
Postat av: Lisa

Hej!

Det trevligaste på hela dagen måste ändå ha varit när du kom hem, tog på dig myskläder och kollade på film :-)



Igår träffade jag Jenny och Cajsa och tog en fika. Jenny frågade om jag vill bli fadder till Cajsa!!!!

Nu har jag tv små söta fadderbarn :-)



Kram

2011-04-20 @ 11:01:14
Postat av: Sara

Hej Elin!

Kul att du gillar min blogg, och vad underbart att du ska flytta till Indien=). Vad är det för jobb, och hur länge ska du vara här? Jag hör av mig till dig om några dagar, är lite upptagen för tillfället. Om du vill så kan du alltid maila till mig; [email protected]



2011-04-20 @ 15:27:24
URL: http://sarasindia.blogg.se/
Postat av: Sara

Japp Lisa, myskläder och chips var det bästa på heeela dagen! Så nice att ta det lugnt efter en aslång och jobbig dag..



Åh, vad kul att du ska bli fadder igen! Grattis! (Eller säger man så?) Jag har inte sett bilder på Cajsa på jättelänge, hon måste ha blivit stor nu! När ska hon döpas?



Kram

2011-04-20 @ 15:29:19
URL: http://sarasindia.blogg.se/

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0