Mina grannar flyttar

Jag trodde de bodde här, men tydligen bor det på landet. De har varit här och jobbat och tjänat lite pengar och så, men nu så var det dags att åka hem igen. Min söta lilla vän, Monisha. Jag hade tänkt att jag skulle framkalla några kort till henne som hon skulle få, men det hann jag inte med. Jag är i alla fall glad att jag gav henne några av mina nagellack igår. När jag var på deras tillställning så hade jag knallrosa naglar, och hon kommenterade det och tyckte att det var så fina, hon ville också ha det. Så jag gav henne ett rosa och ett blått nagellack. Idag knackade hon på hemma hos mig. "Kolla auntie, vad fint det blev", då hade hon målat sina naglar rosa, och hennes tånaglar var blåa, och hon såg så glad och stolt ut.

Hennes lillebror följde med hem till mig, och jag såg att han också hade rosa naglar. Då berättade hon för mig att han också ville ha målade naglar. När hon hade sagt nej, det är bara för tjejer, så hade han börjat gråta och var jätteledsen, så hon var tvungen att måla hans också.. Gulligt.


Den här fula bilden på mig visar jag enbart för att ni ska få se min lilla copycat =)

Söta Monisha som nu har flyttat =(


Comment
Postat av: Lisa

Vilken söt tjej, och stackars llillebror som också bara ville bli fin...

Idag är det äntligen skärtorsdag och imon blir det Paris!!!

Läste i metro att Skopunkten öppnar butik i nordstan idag, så jag tor jag skall dit en sväng efter jobbet. Jag behöver köpa nya sandaler och det verkar som att de hade en hel del där + att det var massa öppningserbjudanden.



Cajsas dop är förresten den 8 maj, och det blir inget kyrkligt dop utan en namngivning. Nu funderar jag på om jag skall läsa en dikt. Skall surfa runt lite och se vad som finns.



Kram kram

2011-04-21 @ 07:57:40
Postat av: Sara

Hoppas du hittade några sandaler! De brukar ju ha ganska så billiga skor där, och med öppningserbjudande måste det ha varit ännu bättre priser.. Ha det så bra i Paris, och hälsa alla från mig!



Jaha, de ska ha namngivning istället,spännande. Det har jag aldrig varit på innan. Då är det ju snart dags, hoppas du hittar någon fin dikt att läsa.. Är det någon mer som ska vara Cajsas fadder?



Kram

2011-04-22 @ 08:51:53
URL: http://sarasindia.blogg.se/

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0