Råttor i tvätten

Har haft en riktig fixa - hemma - dag idag.. Det är mycket som behövs fixas ibland, speciellt om man skjuter på det hela tiden. Idag var det till exempel några killar här och fixade tvättmaskinen. Den har inte centrifugerat ordentligt, så tvätten har varit blöt när man har tagit ut den. Killarna kom som sagt idag, tack och lov pratade de hyffsad engelska! Först tryckte de på några knappar och sa att den visst fungerade. Men jag fick säga till att det gjorde den visst inte.

Då öppnade de upp den, både på framsidan och baksidan, och sade med förtjusning; Mam, it is a rat here!

Jag; What?! A real rat?
Han; Yes.
Jag; The animal rat?
Han; eeehm??? yeeees, the animal rat....

Ja, så då hade det tydligen varit en råtta i tvättmaskinen och käkat sönder sladdar som gjort att den inte fungerade.. Men nu så är det fixat! Min roomie tyckte att jag hade varit en sådan duktig hemmafru idag som fixat så mycket så hon hade med sig mat till oss båda efter jobbet.. Skönt att slippa laga middag till kvällen i alla fall.

Nu ska min roomie ut på en låååång affärsresa, jag kommer vara ensam hemma i typ två veckor.. Hur jag ska klara av det vet jag inte. Jag som är så mörkrädd av mig..


Comment
Postat av: Lisa

Mmn vad trevligt det låter... not!

Fy vad äckligt att veta att det har varit en råtta där... fy!!!!

Såg du att jag bokat resan, verkar som att det bara är jag som har bokat än så länge... Don't leave me hanging :-)



Kram

2011-04-13 @ 08:47:10
Postat av: Sara

Hehe, jaa jag såg det! När vi pratade var det självklart att jag också skulle åka från Gbg, men nu när Sussi inte vet om hon ska åka från Sthlm eller Gbg så är jag också osäker...

2011-04-13 @ 09:47:38
URL: http://sarasindia.blogg.se/

Comment here:

Your goodname:
Remember me

Email: (will not be published)

URL/Blogaddress:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0